måndag 21/11

Om någon begärde ett utdrag av vilka böcker jag lånat på biblioteket skulle man tänka att jag var en mycket bildad och intellektuell person. Någon som läste minst en tegelsten i veckan och det faktum att jag alltid lånar om samtliga böcker måste bero på att jag hade något kapitel kvar i någon av mina 20 tungviktare och därför ville dra ut på lånetiden lite. Läsa om de bästa styckerna. Stryka under och stryka över.
Verkligheten ser annorlunda ut. Jag älskar böcker. Älskar ord och tankar och författare. Kan tillbringa timmar på bibliotek. Men. Att hitta tid och ro att läsa. Det kan jag dagdrömma om.
På mitt bord ligger efter dagens biblioteksvisit: Eating animals - Jonathan Safran Foer, Rädd att flyga - Erica Jong, Hundra år av ensamhet - Gabriel Garcias Márquez, Dingo Dingo - den manliga frigörelsen är här- Leif Ericsson, Bob Hansson och Martin Svensson samt en CD med salsamusik från Puerto Rico och Lonely Planets volontärsguide.
Jag lämnar inte 2011 förrän jag läst och lyssnat på samtliga böcker och musikstycken. Kragtag.
Hej förresten. Nu ska jag blogga, på riktigt. Som sagt. Kragtag.

Kommentarer
Postat av: Flis

Älskar ditt tankemaskeneri. Ser fram emot att läsa dina stuff och se din utveckling fram till oöndligheten. Du kommer klara dig bra, bättre än bra, utmärkt. Och vad gäller min flytt, jag älskar ju dig, så jag tror det kommer funka. Som niotillfem skriver så länge man älskar varandra går det att vara ifrån varandra ett tag, haha jag älskar för övrigt att jag hänvisar till just henne. Wooopwoop. Vem kunde tro.



Puss, vi ses snart igen för en strålande lunchdate. Det tycker åtminstone jag.

2011-11-21 @ 19:58:13
URL: http://funkis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0