tisdag 20/12


Saker som är fint och man mår bra av och som inspirerar en.

Baka bröd. Jag höftar till det. Alltid. Ibland glömmer jag saltet. Hitintills har jag aldrig glömt jästen. Den känns rätt essentiell. Allt annat går att reparera efteråt, men jästen. Glöm den inte.

Lyssna jättehögt på en tågluffslista och få en varm känsla i bröstet när man tänker tillbaka.

Äta naturgodis i en säng med en saknad vän.

Slaviskt följa musikhjälpen och nästan fälla en tår när 5-åriga Gustav skänker 237 kronor till bröder och systrar i länder långt långt borta.

Göra en klippbok. Samtidigt som man följer musikhjälpen. Bästa kombon.

Ta tag i saker. Skicka in papper om volontärarbeten. Plugga körkortsteori. Fixa nytt pass. Sopa banan, liksom.

Köpa julklappar, som är bra för både miljön och människan.

Radiodokumentärer. Åh.

Göra dreads. Bli inspirerad av dreadmakerskans prat om hippiefestivaler i rumänien.

Hoppa hem över gatorna. Det går bra nu.


Kommentarer
Postat av: visornas andan

och du inspirerar mig. tycker om det.



bästa radiodokumentären?

2011-12-20 @ 21:35:11
URL: http://visornasandan.blogspot.com
Postat av: sarah

du skriver så fint.

2012-10-18 @ 00:58:58
URL: http://sarahhelmertz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0