diktutkast

Jag ger väl fan i gardinerna och te-smakerna. Hur kan du ens tro att jag bryr mig om sådana bagateller. Vet du inte att jag tänker på rymden och att flyga? Vi är ljusår ifrån varandra enligt dig i samma soffa. Du smakar unket. Så som drömmar gör om de får sova för länge. Trots att jag stryker håret bortifrån din panna ser jag inte dina ögon. Jag läcker. Den ryska ubåten som går på grund utanför Sibiriens kust. Jag läcker. Drömmarna faller ur sina formar och bränner gropar i marken. Du tror att de går att spara och förvara men jag vet att de bränner hål.

Kommentarer
Postat av: visornas andan

åh. så jävla starkt. jag sitter och skakar.



ja, jag var i berlin i nian. det var en fantastisk skolresa och jag blev kär i staden. att jag sen i efterhand upptäckt vilket veganmecka det är, och vilken oerhörd mångfald staden håller, får mig att drömma mig dit mest hela tiden nu. funderar allvarligt på att spendera ett år där. hitta ett kollektiv, eller något eget. skriva, läsa, skura skit från något slitet golv. låta tyskan bli flytande istället för lösryckta ord.



jag vågar brinna, det är inte det. det är att omgivningen inte vill att man brinner. jag söker inte eldiga diskussioner, bara att det är okej att bry sig, verkligen bry sig, utan att vara militant aktivist. för det kommer jag aldrig bli. är helt enkelt inte gjord för att trycka upp mig i andras ansikten. egentligen är det likgiltigheten jag är förbannad över. alla borde bry sig. varenda kotte borde bry sig, på riktigt.

2011-12-21 @ 22:42:51
URL: http://visornasandan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0